Logo Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nasielsku

Schroniska - zaproszenie do składania ofert (rozstrzygnięte)

Nasielsk, dn. 09.12.2024r.

SAKPiU.26.3.2024

ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT

(ZAPYTANIE OFERTOWE)

na świadczenie usług schronienia dla osób bezdomnych z terenu gminy Nasielsk, na zlecenie Gminy Nasielsk reprezentowanej przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Nasielsku o wartości nie przekraczającej równowartości kwoty 130.000,00 zł.

 


Na podstawie: Ustawy z dnia 11 września 2019 roku – Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1320) oraz Zarządzenia Nr 39/2020 Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nasielsku z dnia 30 grudnia 2020 roku.

I. Zamawiający: 

Gmina Nasielsk

NIP 5311607468

reprezentowana przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Nasielsku

ul. Elektronowa 3,

05-190 Nasielsk

Tel./Fax: (023) 69 33 006

e-mail: sekretariat@mopsnasielsk.pl

II. Nazwa przedmiotu zamówienia: usługa

III. Opis przedmiotu zamówienia:

  1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług schronienia dla 15 osób bezdomnych (kobiet i mężczyzn) w postaci:
    • schroniska dla bezdomnych,
    • noclegowni;
    • ogrzewalni - osobom bezdomnym, których ostatnim miejscem zameldowania jest gmina Nasielsk potrzebującym pomocy - schronienia, których miejscem zameldowania jest gmina Nasielsk.
  2. Każdorazowe umieszczenie osoby, o której mowa w pkt. 1, będzie odbywać się na podstawie indywidualnej decyzji administracyjnej o umieszczeniu w schronisku, wydanej przez Burmistrza Nasielska. Decyzje zawierać będą: imię i nazwisko świadczeniobiorcy, rodzaj usług z ich szczegółowym zakresem i okres trwania usługi. W szczególnie uzasadnionych przypadkach dopuszcza się podjęcie świadczenia usług w oparciu o dane przekazane faksem i telefonicznie lub e-mailem. Takie zlecenie usług zostaje potwierdzone kopią decyzji administracyjnej w ciągu 7 dni.
  3. Podmiot składający ofertę zobowiązany jest do zapewnienia następującego zakresu usług osobom, o których mowa:
    • w pkt. 1.1.: całodobowego schronienia z zapewnieniem własnego łóżka i pościeli oraz stałego dostępu do WC i łazienki z ciepłą i zimna wodą; jednego gorącego posiłku dziennie; środków czystości i higieny osobistej; pomocy w sprawach formalno-prawnych w tym: wyrobienie dowodu osobistego, rejestracja w urzędzie pracy itp., zapewnienia podstawowych lekarstw dostępnych bez recepty i środków opatrunkowych oraz dostępu do lekarza pierwszego kontaktu; prowadzenia pracy socjalnej szczególnie dla osób, które podpisały kontrakt socjalny - opracowanie indywidualnych planów wychodzenia z bezdomności.
    • w pkt. 1.2.: tymczasowej pomocy w postaci miejsca noclegowego, umożliwiającego spędzenie nocy w warunkach gwarantujących ochronę życia i zdrowia;
    • w pkt. 1.3.: tymczasowego schronienia umożliwiającego interwencyjny, bezpieczny pobyt w ogrzewanym pomieszczeniu wyposażonym co najmniej w miejsca siedzące.
  4. Ze względu na specyfikację przedmiotu zamówienia, faktyczna liczba osób, którym świadczone będą usługi schronienia oraz liczba świadczeń, będzie uzależniona od rzeczywistej liczby osób, które wymagają pomocy w formie usług schronienia dla osób bezdomnych z terenu gminy Nasielsk, dlatego zamawiający zastrzega sobie prawo niewyczerpania całego zakresu przedmiotu zamówienia.
  5. Rozliczenie usług przez Wykonawcę następować będzie co miesiąc, w terminie do 10 dnia następnego miesiąca.
  6. Zapłata za wykonanie usługi będzie realizowana miesięcznie po wykonaniu usługi w terminie 7 dni od daty doręczenia faktury/rachunku do MOPS w Nasielsku.
    • Podstawą rozliczenia będzie złożenie przez Wykonawcę faktury/ rachunku z imiennym wskazaniem osób objętych schronieniem w danym miesiącu i ilości dni udzielonego schronienia;
    • Wykonawca zobowiązany będzie do niezwłocznego informowania Zamawiającego o każdej zmianie sytuacji życiowej i zdrowotnej osoby korzystającej ze schronienia.
  7. Zamawiający zastrzega sobie prawo kontroli jakości świadczonych usług oraz zgodności ich wykonywania z umową i wymaganiami zawartymi w niniejszym zapytaniu.

IV. Termin wykonania zamówienia:

Termin realizacji zamówienia: 01.01.2025r. do 31.12.2025r.

V. Opis wymagań stawianych Wykonawcy:

  1. Wymagania niezbędne: w zapytaniu ofertowym mogą brać udział podmioty:
    • Prowadzące swoją działalność na terenie województwa mazowieckiego oraz nie dalej jak w odległości 50 km od gminy Nasielsk,
    • jeżeli ich cele statutowe obejmują prowadzenie działalności w zakresie pomocy osobom bezdomnym i wpisane są do rejestru placówek udzielających tymczasowego schronienia prowadzonego przez wojewodę,
    • wymagania dotyczące minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych i ogrzewalni: wykonawca musi spełniać warunki określone w rozporządzeniu Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 27 kwietnia 2018 roku w sprawie minimalnych standardów noclegowni, schronisk dla osób bezdomnych, schronisk dla osób bezdomnych z usługami opiekuńczymi i ogrzewalni (Dz. U. z 2018r. poz. 896) - Warunki zostaną spełnione, jeżeli Wykonawca złoży oświadczenie, stanowiące załącznik nr 2 do niniejszego zapytania ofertowego.
  2. Warunki i zakres realizacji:
    • miejscem realizacji zamówienia jest miejsce udzielenia schronienia;
    • stawkę godzinową należy podać w Formularzu ofertowym stanowiącym załącznik nr 1
    • wykonawca określi stawkę brutto za wykonanie przedmiotowego zadania.

VI. Kryteria oceny:

Najniższa cena łączna za dzień usług zaoferowanych przez oferenta - 100%. 

VII. Wymagane dokumenty:

  1. Wyciąg z Krajowego Rejestru Sądowego lub inny właściwy dokument stanowiący o podstawie działalności podmiotu.
  2. W przypadku fundacji i stowarzyszeń - aktualny, zgodny ze stanem faktycznym wypis z Krajowego Rejestru Sądowego.
  3. W przypadku pozostałych podmiotów - inny dokument właściwy dla podmiotu.
  4. Inne, jeżeli wymagane np. dokumenty upoważniające dana osobę lub osoby do reprezentowania podmiotu - dot. podmiotów, które w dokumencie stanowiącym o podstawie działalności nie posiadają informacji o osobach upoważnionych do reprezentowania podmiotów, oświadczenia właściwego organu, zarządu głównego lub innego organu wykonawczego, wyrażające:
    • upoważnienie na składanie oferty na realizację określonego zadania publicznego,
    • zgodę na zawarcie, w imieniu podmiotu składającego ofertę, umowy z Miejski Ośrodkiem Pomocy Społecznej w Nasielsku,
    • upoważnienie do dysponowania uzyskanymi funduszami i dokonywania rozliczeń w tym zakresie.
  5. Odpis statutu.

VIII. Miejsce i termin składania ofert:

Oferty na wykonanie usługi należy składać według wzoru określonego w formularzu ofertowym (załącznik nr 1) do 19 grudnia 2024 r. do godz. 1600 w Sekretariacie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Nasielsku, ul. Elektronowa 3, 05-190 Nasielsk, pokój nr 7, w zamkniętej kopercie oznaczonej następująco:

  1. Nazwa i adres Wykonawcy
  2. Oznaczenie sprawy: ”OFERTA NA ŚWIADCZENIE USŁUG SCHRONIENIA DLA OSÓB BEZDOMYCH”.

Zamawiający nie dopuszcza możliwości uzupełniania ofert po wyznaczonym w zaproszeniu terminie złożenia oferty.
Rozstrzygnięcie ofert nastąpi w terminie 7 dni roboczych i zostanie opublikowane na stronie internetowej MOPS w Nasielsku.
Oferty, które wpłyną po w/w terminie nie będą rozpatrywane.

IX. Postanowienia końcowe:

  1. Informacja o wynikach postepowania zostanie zamieszczona na stronie internetowej MOPS w Nasielsku.
  2. Z wybranym wykonawca zostanie zawarta umowa.

X. Załączniki:

  1. Formularz ofertowy - załącznik nr 1
  2. Oświadczenie o spełnianiu warunków – złącznik nr 2

 


 

Nasielsk, dn. 20.12.2024 r.

SAKPiU.26.3.2024.1

PROTOKÓŁ

z posiedzenia Komisji Przetargowej

W dniu 20.12.2024r.. o godzinie 900  Komisja Przetargowa w składzie:

  1. Karolina Krysińska – Przewodnicząca Komisji,
  2. Agnieszka Kordulewska - Członek Komisji,
  3. Wioleta Komornicka – Członek Komisji,

zebrała się w celu rozpatrzenia złożonych ofert zamówienia publicznego w trybie zapytania ofertowego. Zapytanie ofertowe dotyczyło świadczenia usług: schronienia, noclegowni, ogrzewalni  dla osób bezdomnych z terenu gminy Nasielsk.

Oferenci mieli składać oferty w zaklejonych kopertach do dnia 19.12.2024r. do godziny 1600.

W dniu 20.12.2024r. Komisja stwierdziła, że wpłynęła jedna oferta od:

Stowarzyszenie „Serdeczna Dłoń” Dom Pokrzywnica, 06-121 Pokrzywnica, Al. Jana Pawła II 2B. 

Wobec powyższego Komisja dokonała wyboru oferty złożonej przez Stowarzyszenie „Serdeczna Dłoń” Dom Pokrzywnica.

Podpisy:                                       

  1. Karolina Krysińska
  2. Agnieszka Kordulewska
  3. Wioleta Komornicka

Pliki do pobrania: